Маркетинг
Основните принципи в маркетинговата стратегия на компанията се основават на идеята за подбор на стратегически пазари в страни с висока импортна поглъщаемост при осигуряване на дългосрочно търговско партньорство. Търговската политика на компанията е експортно ориентирана. Като резултат близо 85% от произвежданата сулфатна целулоза е предназначена за износ. Основни чуждестранни пазари са Турция, Гърция, Германия, Италия, Сърбия, Румъния, Египет.
Главната цел на търговската политика на дружествата от групата „Свилоза”е изграждането съвместно с клиентите на система за онтайм доставки, с което се елиминират значителна част от разходите на потребителите.
Освен това търговската политика се основава на следните приоритети:
- гъвкавост и бърза реакция при пазарни промени
- постоянни контакти с клиентите
- пълно задоволяване на изискванията на клиентите чрез осигуряване на продукция с високо качество и бързо и навременно обслужване
- възприемане на мнението и препоръките на клиентите като катализатор за подобряване на качеството.
Клиентската база се разширява непрекъснато, като към момента компанията доставя своя продукт до 70 крайни потребители на широколистна целулоза. Около 70% от тях са производители на тишу хартии, а останалите около 30 процента са производители на хартии за писане и печат, както и на картон и картонени опаковки. Сто процента от произвежданата продукция е предназначена за пазара.